Sarbec Cosmetics stelt haar merk Corine de Farme voor
De online winkel Corine de Farme staat vol met cosmetica- en hygiëneproducten op basis van natuurlijke werkstoffen en planten, ontworpen voor de meest kwetsbare en gevoelige huid, inclusief die van baby's. Opgericht in 1969 door de groep Sarbec Cosmetics, biedt ze tegenwoordig een breed scala aan schoonheids-, haarverzorgings-, kinder-, zonnebrand- en parfumproducten, natuurlijk en biologisch.
Corine de Farme, een e-shop voor natuurlijke en royale cosmetica
Sinds haar oprichting in 1969, Corine de Farme is blijven groeien en steeds verder gaan in de innovatie van schoonheid voor vrouwen, en door planten.
Antioxiderende verbena, verzachtende oranjebloesem en amandelbloesem, kalmerende viooltjes en pioenrozen, hydraterende calendula en monoï, regenererende korenbloem en aloë vera, maar ook beschermende leliebloemen: zoveel plantaardige schoonheden en deugden die in dienst staan van verzorging en schoonheid, centraal in formules die dermatologisch getest zijn, zonder parabenen en ontwikkeld onder farmaceutisch toezicht, door Corine de Farme en haar natuurlijke expertise.
Aan de oorsprong van deze 100% natuurlijke roeping staat Paul Duprez, oprichter van de groep Sarbec Cosmetics.
Eind jaren 1960 ontmoet de zakenman een apotheker-homeopaat die hem inwijdt in de kracht van planten. Het is meteen een openbaring: de schoonheid van de toekomst zal natuurlijk zijn of niet zijn. Het eerste cosmeticamerk van de Sarbec-groep is geboren. Het zal Corine de Farme heten.
Drie generaties later bestaat het familiebedrijf nog steeds en blijft het innoveren rond zijn drie expertisedomeinen: cosmetica, parfums en doekjes. Het bedrijf verkoopt ook een deel van zijn productie internationaal.
Corine de Farme, historisch merk van Sarbec Cosmetics
In het noorden van Frankrijk werd het familiebedrijf, dat later de Sarbec Cosmetics-groep werd, meer dan 40 jaar geleden opgericht.
Met de ambitie om innovatieve en kwalitatieve cosmetica- en hygiëneproducten wereldwijd aan te bieden, startte het bedrijf met het oprichten van haar eerste natuurlijke merk, Corine de Farme.
Door het succes werden er nog vele andere merken gecreëerd, zoals de parfums Inessance Paris of Jacomo, en haarverzorging Institus Phyto, tot Sarbec Cosmetics vandaag de dag de positie inneemt van grootste onafhankelijke familiebedrijf in cosmetica en parfums in Europa.
Dankzij een reeks efficiënte technische en professionele processen biedt de groep Sarbec Cosmetics nu haar diensten aan op het gebied van ontwerp, productie en commercialisering van cosmetica, aan merken, distributeurs, B2B, en zelfs internationaal, te beginnen met België sinds de jaren 1970. Daarbovenop zijn er internationale partnerschappen, onder andere met Polen, Italië, Spanje en Portugal, waardoor Sarbec Cosmetics haar producten wereldwijd kan verdelen.
Met vier toegewijde productiesites is de groep in staat om jaarlijks meer dan 100 miljoen eenheden te produceren.
Traceerbaarheid, kwaliteit en innovatie zijn altijd de kernwaarden geweest bij Sarbec Cosmetics, dat er veel belang aan hecht om haar klanten, zowel particulieren als professionals, mooie, veilige en zintuiglijke cosmetica, parfums en doekjes aan te bieden.
Daarvoor onderwerpt het bedrijf haar werking aan verschillende Europese en internationale normen voor procedure-regulering: ISO 22 716 en FN EN ISO 13485. Deze normen, die betrekking hebben op goede fabricagepraktijken voor cosmetica en kwaliteitsmanagement van medische hulpmiddelen, zorgen voor een veilige productie van de producten gedurende het hele productieproces.
De andere merken van de groep
Als Europese leider onder de onafhankelijke familiebedrijven in cosmetica en parfumerie, werkt Sarbec Cosmetics samen met tal van andere labels en licenties, goed voor 32% van de huismerken en 10% van de B2B-markt.
Dit is onder andere het geval voor de parfums van Pierre Cardin of Rihanna en de natuurlijke mineraalwaterverstuivers uit de Alpen, voor schoonheid, hydratatie en baby’s, van Évian.